۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد
سرخط خبرها

در صدودهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۳ اسفند ۱۴۰۲) | بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ سازمان‌های شهرداری

  • کد خبر: ۲۱۷۱۳۲
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
در صدودهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۳ اسفند ۱۴۰۲) | بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ سازمان‌های شهرداری
در صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی تبصره‌های بودجه ١۴٠٣ شهرداری مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، در این جلسه تبصره‌های سازمان مدیریت پسماند مورد بررسی شد. براساس این تبصره‌ها شهرداری مشهد (سازمان مدیریت پسماند، سازمان اقتصادی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی) مکلف است به منظور احداث نیروگاه زباله‌سوز، نیروگاه بیوگازسوز میامی و کارخانه بازیافت خاک و پسماند ساختمانی برای به‌کارگیری سرمایه‌گذار اقدام کرده و گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است نسبت به پرداخت کمک هزینه فرسودگی شغلی از ابتدای سال ۱۴۰۳ به کارکنان شاغل در محل‌های مجتمع صنعتی ۱ و ۲، ایستگاه‌های میانی و رانندگان و کارگران حمل زباله بیمارستانی با هر نوع رابطه استخدامی (سازمانی، تامین نیرو، حجمی دارای کد ملی فعال) براساس ضوابط قانونی اقدام کرده و آثار مالی آن را در بودجه‌های سنواتی لحاظ کند.

شهرداری مشهد مقدس (سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، سازمان اقتصادی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی) مکلف است به منظور احداث جمعه بازار خودرو با به‌کارگیری سرمایه‌گذار و سایر روش‌ها اقدام کند و گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه دهد. این تبصره به عنوان تبصره اختصاصی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به تصویب رسید.

همچنین تبصره‌های اختصاصی سازمان آرامستان‌ها تصویب شد و براساس آن به شهرداری مشهد (سازمان آرامستان‌ها) اجازه داده می‌شود براساس فراخوان پنج ساله نسبت به انعقاد قرارداد بابت اجاره غرفه‌های مجتمع سنگ‌تراشان واقع در آرامستان بهشت رضا(ع) براساس نرخ کارشناس رسمی دادگستری به‌صورت سالانه اقدام کند.

همچنین شهرداری مشهد مقدس (سازمان آرامستان‌ها) مکلف است نسبت به پرداخت کمک هزینه فرسودگی شغلی از ابتدای سال ۱۴۰۳ به کارکنان شاغل در بخش‌های غسالخانه، تدفین، پذیرش و رانندگان خدوم آمبولانس با هر نوع رابطه استخدامی (سازمانی، تأمین نیرو، حجمی دارای کد ملی فعال) بر اساس ضوابط قانونی اقدام کرده و آثار مالی آن را در بودجه‌های سنواتی لحاظ کند.

تبصره سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تصویب شد که براساس آن شهرداری مشهد (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات) مکلف است تأمین منابع مالی پروژه احداث مرکز داده شهری به عنوان تأسیسات شهری را از طریق اخذ مجوز بانک مرکزی برای فروش اوراق مشارکت شهرداری‌ها در قانون بودجه کل کشور انجام داده و در صورت حصول نتیجه پیش‌بینی لازم را در اصلاح بودجه ۱۴۰۳ اعمال کند. همچنین شهرداری مشهد مقدس مکلف است در راستای توسعه خدمات هوشمند و اطلاع‌رسانی به مسافران برای به‌روزرسانی تجهیزات بلیت الکترونیک اقدام کند.

در ادامه این جلسه تبصره سازمان زمین و مسکن تصویب شد که براساس آن شهرداری مشهد مقدس مکلف است حداقل ۶۰ درصد بودجه ردیف استحصال اراضی مورد نیاز اجرای پروژه‌های شهری به جز اراضی مربوط به پلاک ۱۷۶ را به پروژه‌های مربوط به حاشیه شهر اختصاص دهد.

تصویب تبدیل ۱۰۰ دستگاه میدل باس به اتوبوس

در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد، دستور کاری مبنی بر تبدیل ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس به اتوبوس تصویب شد. بر این اساس با عنایت به اعلام شرکت تولیدی و صنعتی عقاب‌افشان مبنی بر عدم امکان تحویل ناوگان میدل‌باس حسب قرارداد شماره ۱۰ آبان ۱۴۰۱ به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به اصلاح قرارداد میدل‌باس به اتوبوس اقدام کند. اعمال قیمت به روزرسانی شده هر دو ناوگان انجام خواهد شد و تحویل ناوگان اتوبوس پارسیان شهری حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ خواهد بود. 

مجید نژادحسین، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: برای خرید ۱۳۰ دستگاه میدل‌باس مصوبه‌ای داشتیم که ۳۰ دستگاه داخل شهر آمد، اما امکان تحویل ۱۰۰ دستگاه فراهم نشد. با شرکت عقاب‌افشان تفاهم شد که این ۱۰۰ میدل‌باس را به اتوبوس تبدیل و قیمت‌ها را به روز کنیم که معادل ۶۵ دستگاه اتوبوس می‌شود. قرار شد ۱۰ دستگاه اتوبوس را تا سه، چهار روز آینده داخل شهر بیاورند و بقیه نیز تا تیرماه تحویل شود.

ادامه بررسی تبصره‌های سازمان‌های شهرداری مشهد

در ادامه تبصره‌های سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مورد بررسی قرار گرفت. براساس این تبصره‌ها شهرداری مشهد مقدس (سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری) مکلف است اسناد توسعه محلات هدف را حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ تهیه و به تایید و تصویب حوزه‌های مرتبط قانونی رسانده و گزارش عملکرد مربوطه را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر ارایه کند.

شهرداری مشهد مقدس (سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری) مکلف است نسبت به خارج نمودن حداقل ۵ محله هدف بازآفرینی از محلات ناکارآمد در سال ۱۴۰۳ اقدام کرده و گزارش عملکرد این تبصره را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارایه کند.

همچنین به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به استناد قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی-فرهنگی تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد ریال در راستای مطالعه، تملک، احیا و مرمت بنا‌های تاریخی از محل جذب منابع سرمایه‌گذاری و مشارکتی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، تهاتر با امتیازات و در صورت لزوم منابع شهرداری یا واگذاری دارایی مالی با تایید شورای اسلامی شهر مقدس اقدام کند.

در جریان بررسی تبصره‌های شرکت گردشگری و توسعه عمران هفت حوض به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد نسبت به واگذاری زیرساخت‌های مرتبط با ظرفیت‌های حوزه گردشگری از جمله اماکن اقامتی و گردشگری، شبکه حمل‌ونقل ویژه گردشگری و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌های مرتبط، به منظور تأمین منابع مالی، مولدسازی دارایی‌ها، اقتصادی نمودن فعالیت‌ها، با هدف توسعه و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها به شرکت توسعه گردشگری و توسعه عمران هفت‌حوض اقدام کند. ضمنا درآمد‌های حاصل از این محل به حساب عاملیت شرکت (شهرداری) واریز و گزارش آن در اصلاح بودجه لحاظ شود.

در بخش دیگری از جلسه تبصره‌های سازمان اتوبوسرانی تصویب شد. بر این اساس به شهرداری مشهد مقدس (سازمان اتوبوسرانی) اجازه داده می‌شود به منظور تأمین ناوگان اتوبوسرانی نسبت به خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا سقف ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام کرده و آثار مالی آن را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ کنند.

در ادامه تبصره‌های شرکت بهره‌برداری قطار شهری به تصویب رسید که به شهرداری مشهد مقدس (شرکت بهره‌برداری قطار شهری) اجازه داده شد به منظور تأمین ناوگان خط یک قطار شهری نسبت به خرید ۶۰ دستگاه واگن تا سقف ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام کرده و آثار مالی آن را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ کند.

در جریان بررسی تبصره‌های شرکت قطار شهری شهرداری مشهد مقدس (شرکت قطار شهری) مکلف شد با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی شهر در خصوص راه‌اندازی خطوط قطار شهری به ویژه خط سه، هر ماه عملکرد دقیق آن را به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه کند.

در ادامه با تصویب تبصره‌های شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد مقدس (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی) مکلف شد ۵۰ درصد از خرید دوچرخه‌های جدید در سال ۱۴۰۳ را در حاشیه شهر به کار بگیرد و گزارش اقدامات آن را هر ۶ ماه به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

در بخش دیگری از جلسه تبصره‌های سازمان عمران تصویب شد. بر این اساس به شهرداری مشهد مقدس (سازمان عمران) اجازه داده می‌شود نسبت به فروش محصولات تولیدی خود به خارج از شهرداری اقدام کند و برای شهرداری با ضریب ۹۰ درصد محاسبه می‌شود. همچنین شهرداری مشهد مقدس (سازمان عمران) باید نسبت به لحاظ مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال بابت خرید کامیون اقدام کند.

سهم شهرآرا در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد

در جریان بررسی تبصره‌های مؤسسه فرهنگی شهرآرا به شهرداری مشهد مقدس (موسسه فرهنگی شهرآرا) اجازه داده شد با توجه به نوسانات قیمت مواد اولیه مصرفی در بازار، نسبت به اصلاح نرخ تعرفه‌های خود با کاهش تا ۲۰ درصد یا افزایش حداکثر ۳۰ درصد و بر اساس نرخ‌نامه اتحادیه یا مراکز مربوطه با تایید هیأت مدیره مؤسسه اقدام کند.

همچنین به شهرداری مشهد مقدس (موسسه فرهنگی شهرآرا) اجازه داده می‌شود با عنایت به تایید مجوز چاپ روزنامه شهرآرامترو توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به صورت درآمد-هزینه تا مبلغ ۳۵ میلیارد ریال نسبت به چاپ و توزیع آن اقدام کرده و آثار مالی آن را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ کند.

سید میثم موسوی مهر مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا، اظهار کرد: شهرآرا برای اولین بار توانست مجوز شهرارامترو را از وزارت فرهنگ بگیرد که قطع ویژه‌ای دارد و مناسب مترو است. همه هزینه‌های تولید و توزیع کاملا برآورد شده و در قالب بسته به شورا ارائه شده است.

جمع بندی بررسی تبصره‌های بودجه ١۴٠٣ شهرداری مشهد

در پایان این جلسه تبصره‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی مصوب شد؛ لذا شهرداری مشهد مقدس (سازمان اجتماعی و فرهنگی) مکلف است نسبت به هبه جریمه اضافه بنای مساجد و حسینیه مسجد و حوزه‌های علمیه تا پایان سال ۱۴۰۳ مشروط به موقوفه بودن و در صورت داشتن گواهی استحکام بنا تاییدیه از دستگاه ذیربط خود و عدم وجود شاکی اقدام نماید.

همچنین به شهرداری شهرداری مشهد (سازمان اجتماعی و فرهنگی) اجازه داده می‌شود به منظور تحقق و راهبری بهینه و جلوگیری از حضور گسترده کارگرنما‌ها در سطح شهر و حفظ سیما و منظر شهری در پیمان‌های منعقد شده با مناطق سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته برای تأمین نیروی کارگری از ظرفیت ایست کار‌های سطح شهر استفاده نماید.

شهرداری مشهد مقدس (سازمان اجتماعی و فرهنگی) مکلف است مدیریت کلیه فضا‌های ورزشی در اختیار خود به انتهای سالن‌های ورزشی وحدت شهدای تاکسیرانی سرافرازان مادر و کودک امید و زندگی شهدای شهرداری و زمین‌های ورزشی پارک ملت و زمین چمن رسالت را به شهرداری‌های مناطق واگذار نماید.

شهرداری مشهد مقدس مقدس (سازمان اجتماعی و فرهنگی) مکلف است از واگذاری فضاهای‌های ورزشی مستقر در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی و مجموعه‌های ورزشی در اختیار ستاد معاونت فرهنگی به پیمانکار خودداری نموده و مدیریت آنها را در اختیار شهرداری مناطق قرار دهد. 

به شهرداری مشهد مقدس (سازمان اجتماعی و فرهنگی) اجازه داده می‌شود نسبت به شناسایی و آنالیز قیمت تمامی زمین‌های روباز سطح شهر که نیاز به فنس کشی، روکش آسفالت، احداث چمن مصنوعی و نصب تجهیزات ورزشی در سطح شهر دارند اقدام نموده و گزارش آن را ظرف مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید. ضمن اینکه در خصوص مواردی که دارای اولویت یک است نسبت به عملیات اجرایی موارد فوق اقدام نموده و آثار مالی ناشی آن را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ نماید. 

به شهرداری مشهد مقدس سازمان اجتماعی و فرهنگی اجازه داده می‌شود به منظور تامین سرانه‌های خدماتی فرهنگی و ورزشی و همچنین ایجاد ظرفیت‌های لازم در حوزه توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی نسبت به شناسایی، تجهیز و بهره برداری از فضا‌ها و اماکن بلا استفاده نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی که برای حداقل ۱۰ سال به طور رایگان در اختیار شهرداری مشهد قرار می‌گیرند از طریق انعقاد تفاهم نامه اقدام نماید. مصادیق کمتر از ۱۰ سال برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال گردد. در خصوص نوسازی، بازسازی، تجهیز و تعمیر فضا‌های ورزشی در حال استفاده مراجع فوق نیز در صورت انعقاد تفاهم نامه تهاتر خدماتی که آن نهاد‌ها می‌توانند در اختیار شهرداری قرار دهند و یا اختصاص شیفت‌های رایگان به شهرداری نیز قابل اقدام است.

همچنین به شهرداری مشهد مقدس سازمان اجتماعی و فرهنگی اجازه داده می‌شود ردیفی با مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال با عنوان اختصاصی حمایت از جوانان به منظور حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان توسعه اشتغال رویداد‌های شهری مختص جوانان با اولویت انتخاب رابط جوانان شورای اجتماعی محلات از سرجمع اعتبارات هزینه‌های حوزه ماموریتی فرهنگی لحاظ کند.

به شهرداری مشهد مقدس (سازمان اجتماعی و فرهنگی) اجازه داده می‌شود نسبت به تأسیس صندوق حمایت از پیشکسوتان ورزشی و هنری اقدام کند.

به شهرداری مشهد مقدس (سازمان اجتماعی و فرهنگی) اجازه داده می‌شود در راستای پرداخت به موقع حق الزحمه مربیان، درآمد حاصل از برگزاری کلاس‌های آموزشی به حساب عاملیت سازمان اجتماعی و فرهنگی واریز شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->